Часті питання

У цій статті описані типові проблеми та помилки при побудові домашньої мережі та методи їх усунення, інформація переважно стосується квартир у багатоповерхових будинках.

Спостерігається мала швидкість роботи з Wi-Fi

Причина №1. Всі пристрої підключені через Wi-Fi.

Опис: Найбільш поширений стандарт Wi-Fi 802.11n здатний в ідеальних умовах передати до 100 Мбіт інформації в секунду. Реальна швидкість буде завжди нижчою, оскільки умови зазвичай далекі від ідеальних. Крім того, при одночасному підключенні великої кількості пристроїв, продуктивність Wi-Fi так само може знижуватися через те, що всі вони ділять єдину точку обміну. А роутер в одну одиницю часу може працювати лише з одним пристроєм.

Рекомендація: Всі стаціонарні пристрої, тобто комп’ютери, медіа плеєри, ігрові приставки, телевізори з функцією Smart TV і т.д., рекомендується підключити до роутера кабелем. Для цього можна використовувати наявні в більшості роутерів порти LAN.

Причина №2. Велика кількість WiFi мереж навколо.

Опис: Більшість сучасних роутерів працює в тому самому радіодіапазоні 2,4 GHz. При правильному налаштуванні та дотриманні стандартів у цьому діапазоні може поміститися не більше 3-4 Wi-Fi мереж, які не заважатимуть один одному. Якщо Ви на своєму ноутбуці або мобільному пристрої бачите більше 3-4 Wi-Fi мереж, то мережі однозначно заважають один одному і це позначається в першу чергу на швидкості роботи Wi-Fi.

Рекомендації: Шляхів вирішення цієї проблеми кілька, а саме: За допомогою додаткового програмного забезпечення знайти найбільш вільний діапазон частот і налаштувати Вашу Wi-Fi мережу на роботу в цьому діапазоні. Прикладами такого програмного забезпечення можуть бути безкоштовні програми WiFi Analyzer для Android або Metageek Insider для Windows. Використовувати роутери, які можуть працювати як у діапазоні 2,4 GHz, так і в діапазоні 5 GHz. Відмінною характеристикою цих роутерів є те, що вони вміють працювати в обох діапазонах одночасно. У більшості випадків не всі пристрої будуть підтримувати роботу в діапазоні 5 GHz. Такий тип роутерів дозволить пристроям, які підтримують 5 GHz, працювати на цій частоті у більш вільному частотному діапазоні та отримати більш високу швидкість. Ті ж Ваші пристрої, які не підтримують роботу в діапазоні 5 GHz, зможуть продовжувати працювати в діапазоні 2,4 GHz.

Причина №3. Велика кількість перешкод у діапазоні WiFi.

Опис: діапазон 2,4 GHz досить зашумлений радіодіапазон. У цьому діапазоні працюють деякі побутові пристрої, сучасні радіотелефони. Також у цьому діапазоні працюють різні радіо-гаджети для комп’ютера, такі як бездротові мишки та клавіатури. Багато моделей радіокерованих іграшок також використовує цей діапазон. Всі ці пристрої будуть перешкодою для вашої Wi-Fi мережі і це буде позначатися насамперед на швидкості її роботи.

Рекомендації: Основний метод вирішення проблеми — використання для роботи діапазону 5ГГц.

Причина №4. Один або кілька Ваших пристроїв далеко від роутера або щось заважає передачі сигналу.

Опис: якщо один з клієнтів WiFi знаходиться далеко від роутера або щось заважає передачі сигналу, то роутер і клієнт знижують робочу швидкість Wi-Fi. Це покращує якість передачі сигналу. Однак, технологія WiFi розроблена так, що реально вона працює на швидкості найповільнішого клієнта. Якщо було знижено швидкість одного клієнта, це негативно позначиться швидкості роботи всіх підключених клієнтів.

Рекомендації: Перешкодами найчастіше виявляються стіни, що особливо несуть. Вони набагато товщі, ніж звичайні міжкімнатні, а отже, і важчі для передачі радіосигналу. Перешкодою можуть бути дзеркала, меблі та інші елементи інтер’єру Вашого будинку, які опинилися на шляху прямування сигналу. Не варто ховати роутер у шафу, тому що ви гарантовано назавжди зменшите потужність і якість сигналу. Варто розмістити роутер ближче до кімнат, де Ви в основному користуватиметеся Вашими мобільними пристроями. Звертаємо Вашу увагу, що діапазон 5GHz чутливіший до фізичних перешкод на шляху проходження сигналу. Якщо між пристроєм і роутером кілька стін, то найкращим може бути діапазон 2,4 GHz, на відміну від 2 попередніх випадків.

Причина №5. Використання обладнання старого або спрощеного стандарту.

Опис: У більшості випадків сучасне обладнання дозволяє працювати з старими стандартами. Так, якщо у вас новий роутер і старий ноутбук, то дуже ймовірно, що у вас не виникне проблем із підключенням цих пристроїв один до одного. Однак, як і у випадку з поганим рівнем сигналу, роутер по Wi-Fi працюватиме на швидкості найповільнішого клієнта. Якщо у Вас два ноутбуки, один новий, а інший старий, Ви чітко побачите, що коли до Wi-Fi підключений тільки новий ноутбук, реальна швидкість роботи Wi-Fi буде вищою, ніж при одночасної роботі зі старим ноутбуком. Це стосується використання «спрощених» або «подешевшали» варіантів стандарту.

Рекомендації: Намагайтеся не використовувати в одній мережі Wi-Fi старого пристрою (наприклад, 802.11g) і нового стандарту (наприклад, 802.11n).

При роботі SmartTV/IPTV є спотворення у зображенні, затримки у відтворенні або SmartTV взагалі не працює

Причина. Приставка або телевізор підключені до роутера Wi-Fi.

Опис: Як видно з попередніх проблем, Wi-Fi чутливий до різних перешкод під час передачі даних. Існує висока ймовірність, що дані при передачі будуть втрачені або пошкоджені. Коли Ви ходите сторінками інтернету — механізми, що відповідають за обмін даними, стежать за тим, щоб усі дані дісталися місця призначення. У разі потреби ці механізми передадуть дані вдруге або втретє. Головне, щоб дані були доставлені. Однак для механізмів, які відповідають за передачу даних у SmartTV, головне не якість і цілісність доставки, а швидкість. Тому повторної передачі даних там просто немає. Тому SmartTV чутливий до втрати даних і вимагає якомога якісніше середовище передачі даних. Відповідно виходить, що WiFi, що не забезпечує гарантованої доставки даних, та SmartTV, чутливий до втрат даних, просто не сумісні.

Рекомендації: Не використовуйте Wi-Fi для передачі SmartTV. Підключіть приставку або телевізор кабелем UTP до портів LAN роутера. Імовірність втрати даних у кабелі на кілька порядків менша, ніж по Wi-Fi.

Низька швидкість копіювання даних між пристроями в домашній мережі

Причина №1. Обидва пристрої підключені через Wi-Fi.

Опис: В одну одиницю часу модуль Wi-Fi може приймати дані або передавати інформацію. Причому лише від одного пристрою. Виходить, що передає інформацію пристрій передає порцію даних на роутер, їх запам’ятовує. Потім передає другого пристрою, для якого дані призначені. У відповідь другий пристрій передає підтвердження, що дані отримані на роутер. Роутер набуває і передає на перший пристрій. Усі ці дії виконуються послідовно, отже дуже повільно.

Рекомендації: Якщо Вам необхідно передати великий обсяг даних — підключіть один або обидва пристрої кабелем до портів LAN роутера. Під час роботи з кабелю всі вищеописані дії зможуть виконуватися одночасно, що значно підвищить швидкість передачі.

Причина №2. Один із пристроїв підключено через Wi-Fi.

Опис: Найчастіше у звичайних умовах по кабелю можна передати інформація не швидше за 8 Мбайт/с. Для WiFi ця швидкість вважається практично ідеальною. У той же час Wi-Fi швидкість коливається в межах 2,5-4 Мбайт/сек, тобто в 2-3 рази нижче.

Рекомендації: Підключіть обидва пристрої кабелем до LAN портів роутера. Швидкість по кабелю значно вища. Тим самим Ви зможете збільшити швидкість передачі даних.

Періодична відсутність інтернету або його погана робота на одному, кількох або всіх домашніх пристроях

Причина: Несправність чи неправильна робота абонентського обладнання.

Опис: Робота домашньої мережі також залежить від того, наскільки правильно і коректно налаштовано Ваше домашнє обладнання: комп’ютери, ноутбуки, планшети, телефони і т.д. Наприклад, ноутбук може чудово працювати в інтернеті при підключенні кабелем і не працювати за Wi-Fi, або навпаки. Для роботи з кабелю використовується один модуль, для роботи з Wi-Fi інший. Кожен з них має свої індивідуальні налаштування. І якщо один із них налаштований коректно — він працюватиме, але це не означає, що працюватиме інший. Другий також має бути налаштований правильно. Блокувати роботу може неправильно налаштований антивірус або фаєрвол, пошкоджені файли операційної системи, відсутність драйверів, наявність вірусів та шкідливого програмного забезпечення. Як приклад: помилка в налаштуванні браузера не дозволить Вам відкривати сторінки інтернету, але Skype при цьому чудово може працювати.

Рекомендації: Ваші домашні пристрої можуть вимагати налаштування. Якщо налаштування Вашого обладнання викликає у Вас сумніви та питання — зверніться до когось, хто може кваліфіковано виконати ці дії.